KOBIETA I FIRMA

Autor: Małgorzata Zimniak
www.gosiarysuje.pl

                                                                       



Pozytywne myślenie w biznesie – czy to w ogóle możliwe?

Jesteśmy tym, co o sobie myślimy. Wszystko, czym jesteśmy, wynika z naszych myśli. Naszymi myślami tworzymy świat. Budda


Nie tylko Budda, ale i współcześni psychologowie są zdania, że to o czym myślimy i w jaki sposób myślimy wpływa na to, kim jesteśmy. Pozytywne myślenie niestety czasami przychodzi bardzo trudno, zwłaszcza osobom, które nauczyły się widzieć wszystko w czarnych barwach. Specjalnie podkreśliłam wyrażenie „nauczyły się”, żeby zwrócić uwagę, że pozytywne myślenie nie jest cechą genetyczną tylko czymś, co nabywamy w ciągu życia.

Mamy początek roku - czas postanowień, obietnic i nowych planów. Jak dla mnie jednym z najważniejszych postanowień noworocznych, a jednocześnie jednym z najtrudniejszych jest właśnie nastawienie się na pozytywne myślenie, zwłaszcza pozytywne myślenie w biznesie. Dlaczego jest to trudne? Bo przecież zawsze znajdzie się jakiś powód, aby nastawić się negatywnie: a to klient od miesięcy nie płaci za fakturę, a to działania marketingowe są żmudne, a to kolejny wieczór trzeba przeznaczyć na pracę nad zleceniem. Zwłaszcza początki w biznesie mogą być frustrujące.

Jedno jest pewne – prowadząc własną działalność gospodarczą warto włączyć pozytywne myślenie! Ja w tym celu zaopatrzyłam się nawet w książkę pt. „Moc pozytywnego myślenia w biznesie”. Niestety samo przeczytanie czegokolwiek jeszcze nigdy nie doprowadziło nikogo do określonego celu, potrzebne jest działanie i w tym przypadku odrobina pracy nad sobą. Dlatego wiedzę teoretyczną na temat pozytywnego myślenia w biznesie postanowiłam podsumować w pięciu punktach. Do zastosowania od zaraz!

Po pierwsze: uświadomić sobie, że wiele zależy od nas samych

Scott W. Ventrella - autor wspomnianej powyżej książki proponuje czytelnikowi przeprowadzenie pewnego doświadczenia: wypisania powodów, dla których nie jest on w stanie wykorzystać w pełni swojego potencjału biznesowego. Czynniki te można podzielić na wewnętrzne oraz zewnętrzne i jak się okazuje, w 95 % przypadkach jako przyczyny niepowodzeń w biznesie wymieniane są czynniki wewnętrzne. Są to zazwyczaj: niskie poczucie własnej wartości, brak planowania, strach, niezorganizowanie… Doświadczenie to uświadamia nam, że największe przeszkody tkwią tak naprawdę w nas samych. Jeśli się z nimi nie uporamy, to wszelkie plany, zamiary i strategie, chociażby najlepsze, nie doprowadzą nas do celu.

Po drugie: używać odpowiedniego słownictwa


Ile razy mówimy sobie: „Znowu nie wyszło”, „Nie jestem w tym dobra”,  „Nigdy nie zdobędę tego klienta” ? Badania pokazują, że z tego, co sobie powtarzamy, podświadomość nie jest w stanie odróżnić prawdy od fantazji. Jeżeli latami kreujemy w naszych myślach negatywny obraz nas samych, działamy w sposób zgodny z tymi ograniczającymi nas przekonaniami. Dlatego, kiedy tylko przyłapiesz się na negatywnych myślach dotyczących nie tylko Ciebie, ale i danej sytuacji czy innych osób, postaraj się znaleźć jakąś pozytywną cechę i to na niej się skup. 

Po trzecie: raz po raz „wyjść z siebie”

Warto raz po raz przyjrzeć się sobie czy danej sytuacji z boku, w obiektywny sposób. Odpowiedzieć sobie na pytania: Czy rzeczywiście jest aż tak źle? Czy już kiedyś musiałam poradzić sobie z podobnymi trudnościami? Czy ktoś, kogo znam już to osiągnął? Nie warto dostrzegać problemów większych niż one w rzeczywistości są.

Po czwarte: działać z pasją

Pasja to najlepsza siła napędowa biznesu. Nawet jeżeli nasz biznes nie jest oparty stricte o nasze zainteresowania, warto odnaleźć w nim aspekty, które dodają nam skrzydeł, np. kontakty z klientami, poznawanie nowych osób czy możliwość pomagania innym. Pasja rozumiana jest w tym przypadku jako zaangażowanie, wkładanie serca i duszy w to, co się robi. A jeśli podchodzimy do czegoś z zaangażowaniem i sercem, prędzej czy później musimy osiągnąć sukces. 

Po piąte: marzyć, planować, wyobrażać sobie…

W osiągnięciu tego, czego się pragnie pomaga określenie jasnych celów, najlepiej konkretnych, mierzalnych, zorientowanych na działanie, realistycznych i określonych w czasie (zasada SMART).  Zapisywanie celów sprawia, że jesteśmy skupione, a naszą energię wykorzystujemy na działanie, a nie na rozpamiętywanie porażek czy negatywne myślenie. W pozytywny nastrój wprowadzi nas również częste wyobrażanie sobie, że już te cele osiągnęłyśmy. Wizja nas pokonujących trudności czy znajdujących się na szczycie biznesowego sukcesu sprawia, że nasz umysł dąży w tym kierunku. Przeskakując naszym sercem i umysłem ponad przeszkodami, możemy pokonać realne przeciwności.

Pozytywne myślenie w biznesie może być wysiłkiem, ale wysiłkiem bardzo opłacalnym. W 2013 roku życzę Wam samych pozytywnych myśli!






Autor: Małgorzata Zimniak
www.gosiarysuje.pl
____________________________________



Dbamy o wizerunek w Internecie

Chyba każda z nas zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest dbanie o wizerunek. Dzięki temu jak wyglądamy, jak się prezentujemy, możemy wpłynąć na postrzeganie nas przez innych. Dla szefa czy klienta chcemy być kompetentne i profesjonalne, dla partnera – atrakcyjne, dla nowych znajomych – sympatyczne, godne zaufania. Wizerunkiem - stosownym ubiorem i wyglądem w sposób świadomy dajemy otoczeniu informację o sobie. Również każda firma potrzebuje odpowiedniego wizerunku, a we współczesnym, zinformatyzowanym świecie wiele działań wizerunkowych przenosi się do Internetu.
Portal egospodarka.pl pisał jakiś czas temu o badaniach, których wynik pokazuje, że firmy aktywne w Internecie, na forach czy w serwisach społecznościowych cieszą się większym zaufaniem. Ponadto ponad 50% ankietowanych przyznało, że strona www przedsiębiorstwa jest równie ważna jak jego ogólny, publiczny wizerunek. Dlatego od samego początku funkcjonowania firmy musimy w sposób przemyślany budować jej wizerunek w sieci. Pomogą nam w tym m.in.: odpowiednia domena, sprawna strona zawierająca wszelkie niezbędne informacje czy profil na Facebooku umożliwiający szybki kontakt z klientem. Dzięki Internetowi, który wykorzystuje takie elementy, jak: angażowanie, otwartość oraz dialog, nasz biznes może zyskać zupełnie nową wartość, a naszą markę możemy pokazać z zupełnie innej strony. 

Wizytówka w Internecie

Ile razy przed pójściem do jakiejś firmy sprawdziłaś ją w Internecie? Jest to bardzo powszechne działanie. Dzięki temu, że Internet ma nieograniczony zasięg oraz ogromną liczbę użytkowników, na stronę internetową firmy trafia się częściej niż do jej siedziby stacjonarnej. Strona www to miejsce pierwszego kontaktu klienta z Twoją firmą, dlatego ważne jest pierwsze wrażenie.  Czy jej wygląd jest estetyczny? Profesjonalny? Czy się nie zawiesza? Internauta szybko traci cierpliwość, więc budowa strony powinna umożliwić mu szybkie znalezienie informacji i dotarcie do tego, czego potrzebuje. To co przyciągnie potencjalnych klientów na stronę internetową to nie tylko informacje na temat oferty firmy, ale również takie bonusy, jak porady, różnego rodzaju raporty branżowe, analizy. Twoja firma jest dynamiczna - rozwija się, wprowadza nowe produkty, zdobywa nagrody? Strona internetowa powinna to odzwierciedlać.
Obok strony internetowej, dobrym narzędziem do budowy wizerunku w Internecie jest blog firmowy. Zazwyczaj jest on bardziej dynamiczny, częściej aktualizowany oraz mniej oficjalny. Pozwala budować pozycję ekspercką, zaprezentować kompetencje, kreatywność i wiedzę. Blog może być również źródłem ciekawych informacji o produktach i usługach. O czym należy pamiętać prowadząc blog firmowy? Przede wszystkim powinien on być pisany z pasją. Warto odpowiedzieć również na pytanie, czy możemy sobie pozwolić na prowadzenie bloga. Zajęcie to jest czasochłonne, a zaniedbany, nieaktualny, mało ciekawy blog będzie raczej marną wizytówką naszego biznesu.

Ważna jest komunikacja

Zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy w Internecie powinno uwzględniać również aspekt komunikacji z klientami – potencjalnymi oraz obecnymi. Należy pamiętać o udostępnieniu klientom kanałów umożliwiających komentowanie działań firmy: na stronie powinien znaleźć się formularz kontaktowy, w przypadku sklepu internetowego będzie to opcja recenzowania produktów, na blogu firmowym - możliwość zamieszczania komentarzy. Na wizerunek biznesu wpływa także to, w jaki sposób i jak szybko odpowiadamy klientom oraz to, czy reagujemy na ich sugestie. Pamiętajmy, że wszelkie społeczności internetowe - fora dyskusyjne oraz portale społecznościowe to również miejsca budowania pozytywnego wizerunku firmy oraz utrzymywania bezpośredniego kontaktu z naszymi odbiorcami. Dlatego warto być ze swoją marką na przykład na Facebooku, nie tylko dlatego, że nasza konkurencja tam jest, ale dlatego, że mamy coś ciekawego do powiedzenia, pokazania.

Kobieta Nowego Czasu w sieci

Nawet jeśli nie masz firmy, ale na przykład szukasz nowej pracy lub zależy Tobie na profesjonalnym wizerunku, także musisz zadbać o swoją „reputację online”. Jak się okazuje, wielu użytkowników Internetu szuka informacji na temat swoich współpracowników, partnerów biznesowych, czy osób, z którymi idą na pierwszą randkę. Z kolei raport dotyczący wyzwań, jakie stoją przed HR w 2012 roku świadczy, że rekruterzy coraz częściej sięgają do Internetu nie tylko po to, żeby zamieścić tam ofertę pracy, ale także po to, żeby zweryfikować informacje podane w CV kandydata.
Jak widać, nieważne czy szukamy nowej pracy, czy idziemy na randkę, jesteśmy w centrum internetowej inwigilacji. Konieczność mądrego zarządzania swoimi danymi w sieci jest coraz większa, a pomimo tego niewiele osób zdaje sobie sprawy z konsekwencji swoich działań w Internecie. Przecież za pośrednictwem Facebooka pokazujemy światu nie tylko to, jak wyglądamy na zdjęciu, ale i jakimi osobami jesteśmy, jakie mamy poczucie humoru i pod jakimi poglądami się podpisujemy.
Wykorzystując kilka prostych zasad możemy wpłynąć na to, jak będziemy postrzegane w Internecie.
1. Ograniczaj dostęp do profilu w serwisie społecznościowym nieznajomym osobom. Umożliwiają to ustawienia prywatności. Warto również wypracować własną politykę przyjmowania osób do kręgu znajomych.
2. Przeprowadzaj cenzurę zamieszczanych zdjęć. Czy na pewno chcesz, żeby Twój szef czy współpracownik, którego masz w znajomych widział Twoje zdjęcia z ostatniej imprezy lub w bikini na plaży? Usuń także tagi z Twoim nazwiskiem przy niezbyt reprezentatywnych zdjęciach znajomych.
3. Pokasuj wszystkie nieodpowiednie komentarze czy linki na Twoim profilu.
4. Dbaj o aktualność danych (zdjęcia, dane osobowe, ostatni pracodawcy) w serwisach profesjonalnych typu Goldenline i LinkedIn. To tam pracodawcy coraz częściej szukają swoich przyszłych pracowników. W miarę możliwości korzystaj w każdym serwisie z takiego samego zdjęcia i krótkiego życiorysu. Na bieżąco dbaj także o uzupełnianie profili o najnowsze informacje z Twojego życia zawodowego.



                                                                                                    


Autor: Małgorzata Zimniak
www.gosiarysuje.pl
________________________________


Zakładanie jednoosobowej działalności gospodarczej – nie takie straszne…

Odkryłaś swoje kobiece oblicze przedsiębiorczości, o którym pisałam w poprzednim poście?  Masz świetny pomysł, uzbroiłaś się w biznesplan i jesteś zmotywowana, aby odnieść sukces? W takim razie najtrudniejsze w drodze do założenia własnej firmy jest już za Tobą.
Jednoosobową działalność gospodarczą można założyć łatwo, bez ponoszenia kosztów. Jedynym kapitałem początkowym – oczywiście w zależności od charakteru planowanej działalności - mogą być tylko Twoje pomysły i umiejętności. W moim artykule krótko opiszę, jak wygląda rejestrowanie jednoosobowej działalności gospodarczej i na co, podczas tej procedury warto zwrócić uwagę.
Coś takiego jak rozsławione „jedno okienko” nie istnieje, ponieważ oprócz wizyty w urzędzie gminy będziesz musiała udać się również do ZUS-u i prawdopodobnie do urzędu skarbowego. Jednak  samo uzyskanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej jest prostsze niż to się wydaje.
Rejestrując firmę należy złożyć wypełniony druk CEIDG-1 do Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej. Można to zrobić online (na stronie www.firma.gov.pl), jednak również  w tym przypadku trzeba będzie udać się do urzędu gminy. Wypełnianie wniosku online jest bardzo łatwe i szybkie, strona poprowadzi Cię przez wszystkie rubryki i podpowie co i gdzie wpisywać.  Zajmuje to najwyżej kilkanaście minut. Po wypełnieniu wniosku otrzymasz specjalny numer, z którym w ciągu siedmiu dni będziesz musiała udać się do dowolnego urzędu gminy w celu złożenia podpisu pod zgłoszeniem i już możesz przyjmować gratulacje – jesteś właścicielką firmy. Możesz oczywiście wypełnić wniosek w tradycyjnej formie papierowej i złożyć go w urzędzie. Ja wybrałam tę opcję, gdy zakładałam moją działalność i muszę przyznać, że byłam pozytywnie zaskoczona wizytą w urzędzie – wszystko szło sprawnie i szybko, a pomocne urzędniczki ze spokojem nanosiły poprawki tam, gdzie popełniłam jakieś błędy (wypełnianie formularzy to nie jest moja mocna strona). 

Co jest potrzebne do wypełnienia wniosku?

·         Twoje dane osobowe (w tym NIP, ponieważ jednoosobowa działalność otrzymuje  dotychczasowy NIP właściciela)
·         Nazwa zakładanej firmy – to chyba najprostsza i najprzyjemniejsza kwestia. W  przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej jednym członem nazwy będzie Twoje imię i nazwisko, przy którym możesz wpisać, dowolnie wybrany przez siebie, drugi człon. Czym kierować się przy jego wyborze? Warto, żeby nazwa firmy była ona unikalna, łatwo zapadająca w pamięć i sugerująca charakter działalności. Lepiej, żeby była to łatwa i polska nazwa tak, aby klienci nie mieli problemów z jej zapisaniem czy usłyszeniem (np. przez telefon). Warto również sprawdzić, czy wolna jest domena internetowa z wymyśloną nazwą firmy, szczególnie jeśli w swoją działalność będziesz prowadzić w Internecie. 
·         Kody PKD – to cyfrowe symbole, które do celów statystycznych opisują różne rodzaje działalności.  W przypadku wypełniania wniosku online, system wyświetli Tobie wszystkie kody, z których będziesz musiała wybrać te pasujące do zakładanej działalności. Jeśli wypisujesz formularz papierowy, spis kodów PKD znajdziesz na wielu stronach internetowych lub w postaci kilkudziesięciu stronicowej księgi w urzędzie. Mało która działalność wymaga tylko jednego numeru PKD.
·         Data rozpoczęcia działalności (ale nie wcześniejsza niż data składania wniosku rejestracyjnego).
·         Adres, gdzie będzie wykonywana działalność. Może to być miejsce Twojego zamieszkania (co będzie wiązało się z upublicznieniem Twojego adresu - będzie on dostępny w rejestrze GUS), adres wynajmowanego lokalu (wtedy opłaty związane za wynajmem możesz zaliczyć do kosztów firmowych i odpisać od podatku) lub wirtualnego biura  (jest to usługa polegająca na tym, że za miesięczną opłatę otrzymasz adres do rejestracji firmy).
·         Sposób prowadzenia rachunkowości - prowadzenie księgowości na własną rękę (z pomocą np. komputerowego programu księgowego) oszczędza pieniądze, z kolei zatrudnienie biura rachunkowego oszczędza czas. Jeśli zdecydujesz się na biuro rachunkowe – konieczne jest podanie jego adresu.
·         Numer konta bankowego – przy czym nie jest konieczne zakładanie nowego konta firmowego.
ZUS, podatki…
Kolejnym krokiem, już trochę mniej przyjemnym jest wizyta w ZUS-ie. Musisz udać się tam w ciągu 7 dni od momentu otrzymania wpisu do ewidencji gospodarczej. Niestety samozatrudniony musi samodzielnie opłacać składki. Mam jednak dobrą wiadomość -  osoby, które po raz pierwszy będę prowadzić działalność gospodarczą mogą skorzystać z niższych składek ZUS. Zniżka obowiązuje przez pierwsze 24 miesiące działalności.
Urzędu Skarbowego nie musisz odwiedzać, jeśli z fiskusem będziesz się rozliczała na zasadach ogólnych i nie będziesz płatnikiem VAT. W przypadku wyboru podatku liniowego, karty podatkowej lub ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych konieczne jest poinformowanie o tym urzędu skarbowego za pośrednictwem oświadczenia składanego osobiście lub listem poleconym. Jeśli będziesz płatnikiem VAT, w swoim urzędzie skarbowym składasz formularz VAT-R i opłatę skarbową 170 zł.
Na tym etapie większość  formalności związanych z zakładaniem działalności gospodarczej jest już załatwiona. Masz już własną firmę, a ja życzę Tobie samych sukcesów!  




                                                                                                     


Autor: Małgorzata Zimniak
www.gosiarysuje.pl
________________________________

Kobiece oblicze przedsiębiorczości

Polskie kobiety są przedsiębiorcze – tym pozytywnym stwierdzeniem miło mi rozpocząć mój pierwszy tekst dla Fundacji Kobieta Nowego Czasu. Co więcej, stwierdzenie to wynika nie tylko z mojej obserwacji współczesnego świata, ale również z badań przeprowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny (podlinkowanie http://www.egospodarka.pl/78092,Przedsiebiorcze-kobiety-w-Polsce,2,39,1.html). 
Według nich, pod koniec 2011 roku kobiety stanowiły 34,6 % przedsiębiorców w Polsce. I chociaż przedsiębiorczych kobiet w naszym kraju jest mniej niż mężczyzn, w porównaniu z innymi europejskimi państwami wypadamy pod tym względem bardzo dobrze, bo na wysokiej - szóstej pozycji. Wyprzedzamy m.in. Niemcy, Hiszpanię, Francję czy Wielką Brytanię. Przeciętna polska businesswoman ma między 35 a 54 lat i posiada wykształcenie wyższe. Kobiety z reguły są właścicielkami małych firm, działają w mniej dochodowych branżach niż mężczyźni, a ich kapitał początkowy to najczęściej własne oszczędności.
Jakie są motywacje Polek, które decydują się założyć własną firmę? Przede wszystkim jest to chęć polepszenia sytuacji finansowej, ale również pragnienie samorealizacji, rozwoju zawodowego oraz pogoń za sukcesem. Własna działalność gospodarcza daje kobietom możliwość zajmowania się tym, co odpowiada ich kwalifikacjom, umiejętnościom i zainteresowaniom. Kusząca jest również możliwość decydowania o swoim biznesie – w tym także o godzinach pracy. Jest to ważny aspekt, który pozwala przedsiębiorczym kobietom godzić życie zawodowe z obowiązkami rodzinnymi.
Pozytywny jest fakt, że Polki chcą się rozwijać i odnosić sukcesy. Łamią one w ten sposób liczne stereotypy. Prowadzenie własnego biznesu wymaga bowiem posiadania określonych, typowo męskich cech charakteru. Głównie chodzi tutaj o skłonność do ryzyka oraz pewność siebie, której bardzo często brakuje przedstawicielkom płci pięknej. Jednak jeżeli kobieta pokona strach, uciszy wewnętrznego krytyka powtarzającego: „A co, jeśli mi się nie uda?” i założy własną działalność, wtedy - znacznie lepiej od przeciętnego mężczyzny - radzi sobie ze stresem, ciągłymi zmianami w przepisach i z konkurencją. Ponadto kobieta w biznesie łatwiej buduje relacje z ludźmi i umie wykorzystywać swoją intuicję.
Zastanawiałaś się nad założeniem własnej firmy? A może masz już swój pomysł na biznes? Niestety sam pomysł i dobre chęci nie wystarczą, przedsiębiorca powinien posiadać określone umiejętności i cechy charakteru. Jaka jest zatem kobieta sukcesu?

Kreatywna i pomysłowa

Te cechy przydają się już na samym początku, kiedy to określamy, czym będziemy zajmować się w ramach naszego przedsiębiorstwa. Świetny, innowacyjny produkt lub usługa to klucz do sukcesu w biznesie. Poszukiwania pomysłów warto zacząć w sobie poprzez odpowiedż na pytania: w czym jestem dobra? Co lubię robić? Dobrze, gdy działalność biznesowa nas fascynuje, ponieważ łatwiej robi się coś, co się lubi. Może się również okazać, że pomysłu wcale nie trzeba szukać daleko. Nie od dzisiaj wiadomo, że potrzeba jest matką wynalazków – wiele kobiecych biznesów, o których słyszałam miało swój początek w rozwiązaniu problemów prowadzących je kobiet. Tak powstała na przykład agencja pośrednicząca w zatrudnianiu opiekunek dla dzieci założona przez młodą mamę, która sama miała problem ze znalezieniem niani dla swojego dziecka.
Przedsiębiorcza kobieta dzięki kreatywności umie nie tylko znaleźć niszę dla swojej firmy, cecha ta pomaga jej również w rozwiązywaniu problemów, z jakimi zmierza się na co dzień oraz w dostosowywaniu się do nowych sytuacji. 

Liderka

Właścicielka firmy nie czeka, aż ktoś nią pokieruje -  jest samodzielna i niezależna, posiada cechy przywódcy. W zarządzaniu personelem pomaga kobiecie wrodzona empatia i zdolności komunikacyjne. Przedsiębiorcza kobieta, nawet jeśli zaczyna od jednoosobowej działalności gospodarczej, musi posiadać umiejętność zarządzania - zarządzania samą sobą, swoim czasem i finansami. Pierwsze kroki w pracy na własny rachunek wymagają dużej samodyscypliny, dlatego przyda się również spora dawka motywacji. Do cech liderki przydatnych w prowadzeniu własnej firmy należy również umiejętność szybkiego podejmowania decyzji, często pod presją czasu.  

Planowo działająca

Jasna wizja i wytyczony kierunek działania umożliwiają skupienie się na istotnych rzeczach w drodze do sukcesu. Dlatego w biznesie ważne jest planowanie. Zanim przystąpimy do realizacji pomysłu na biznes , potrzebny będzie  biznesplan opisujący, co będzie się działo z firmą przez najbliższe lata oraz strategia marketingowa. Przemyślane działanie wymaga nieustannego wybiegania myślami do przodu, śledzenia i rozpoznawania zmieniających się trendów oraz wymyślania nowych koncepcji. 

Wytrwała

Jest to cecha, która pozwala sukcesywnie dążyć do celu. Mało który biznes od początku jest sukcesem.  Początkowy brak widocznych efektów może być frustrujący i zniechęcający. Realizacja takiego ambitnego planu, jakim jest własna firma wymaga czasu, a wytrwałość polega na codziennym robieniu swojego wbrew wszystkiemu, wbrew trudnościom i czasowym niepowodzeniom.
Bycie przedsiębiorczą kobietą nie jest łatwe, ale warto pokonać swoje słabości, ponieważ żadne sukcesy odnoszone w pracy na etacie nie przyniosą takiej satysfakcji, jak osiągnięcia własne i firmy rozwijanej pod naszym nazwiskiem.



12 komentarzy:

  1. Znam wiele pań, które odniosły sukces w biznesie. Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozdrawiamy wszystkie Panie.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. W dzisiejszych czasach nie ma żadnej różnicy czy to kobieta czy mężczyzna zakłada firmę i musi być ona przede wszystkim rentowna. Ja jestem zdania, że świetnie np. o zakładaniu spółki napisano w https://edokumenty.info.pl/aktualnosci/porady/jak-wyglada-proces-zalozenia-spolki i to wtedy przede wszystkim musimy zdecydować czy taka forma prawna nam pasuje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi natomiast wydaje się również, że właśnie więcej kobiet na dzień dzisiejszy posiada firmy. Oczywiście mogę się mylić, ale tu należałby sprawdzić w oficjalne dane. Sam prowadzę działalność i wiem jak duże znaczenie ma wdrażanie systemów IT. Znakomite rozwiązania są z firmy https://www.connecto.pl/ i ja właśnie przede wszystkim na nich się opieram.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Według mnie strona internetowa dla firmy to podstawa. Ja dzisiaj trafiłam na tworzenie stron gdynia i chcę zamówić stronę www dla swojej firmy od Seo Mamut. Widziałam, ze mają wiele świetnych realizacji na swoim koncie i cieszą się pozytywną opinią wśród kleintów.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wydaje mi się, że samo prowadzeni firmy zarówno dobrze wychodzi kobiecie jak i mężczyźnie. Ja za to teraz chcę u siebie w przedsiębiorstwie wprowadzić elektroniczny obieg dokumentów https://www.connecto.pl/elektroniczny-obieg-dokumentow/ gdyż wiem, że bardzo mi się on przyda.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń